miercuri, 5 august 2009

Drumul spre fericire


Am dat astazi peste blogul lui J.D. unde am gasit un citat (usor modificat de el) din care am luat si eu doar partea care ma caracterizeaza: “Uneori trebuie sa iubim un om nepotrivit o data sau de doua ori de-a lungul vietii, pentru a putea aprecia un om bun.” Este un citat care spune foarte multe lucruri despre trecutul meu. Caci toate relatiile, indiferent ca au fost profesionale, de prietenie sau amoroase, m-au ajutat sa mai fac un pas in autocunoastere si in drumul meu spre fericire. Fiecare relatie, cat de banala sau nepotrivita a fost, mi-a adus ceva nou in viata. Am descoperit cateceva despre mine, despre ceea ce imi place, ceea ce mi se potriveste si mai ales ceea ce caut eu de fapt in viata, acest ultim fapt ajuntandu-ma sa recunosc si sa stiu sa apreciez adevarata valoare a persoanei de langa mine.
Exista persoane – fericite as spune – care intalnesc din prima omul pe care il cauta. Sau care se multumesc cu ce au gasit prima data si se adapteaza la acea relatie. Nu am fost niciodata asa. Eu a trebuit sa caut tot timpul (desi tarziu am realizat ce cautam de fapt) si nu m-am multumit cu mai putin decat credeam eu ca merit. Au fost momente in viata mea cand nu am stiut sa apreciez omul de langa mine, insa abia dupa cativa ani am realizat acest lucru. Sunt convinsa ca multi patesc la fel. Insa trebuie sa stiti ca nu e sfarsit de lume daca se intampla asa. Viata nu intamplator ne scoate in cale anumiti oameni, ne pune in anumite situatii sau ne face sa ne implicam in anumite relatii. Totul este sa stim sa invatam din aceste experiente, sa scoatem la iveala ceea ce ne face cu adeavarat fericiti, sa nu ne multumim niciodata cu mai putin decat meritam, sa nu ne complacem in relatii de frica singuratatii, sa avem curajul sa aspiram la linistea, armonia si frumusetea unei relatii ideale (oricare ar fi idealul fiecaruia dintre noi). Practic avem o singura viata si nu cred ca e cazul sa o traim tanjind dupa “jumatatea noastra” din spatele unei relatii de resemnare. Si sa clarificam un lucru: nu cred in “jumatati”, cred doar in oameni mai mult sau mai putin compatibili! De aceea va spun nu va fie frica sa cautati, sa iubiti, sa suferiti, sa renuntati si sa o luati de la capat! Daca nu v-ati gasit inca “jumatatea”, poate nu sunteti inca pregatiti pentru ea, nu ati sti sa o apreciati la adevarata valoare si mai aveti putin de invatat! Am descoperit in ultimul timp ca viata te pune in anumite situatii doar atunci cand esti pregatit pentru ele, nu cand iti doresti tu!

Vreau astazi sa le multumesc tuturor celor care au dat o mana de ajutor (si fara sa stie) in drumul meu spre fericire. Fara ei nu eram azi cine sunt. Fara ei nu descopeream iubirea, nu sufeream, nu stiam ce-i fericirea si cum o poti atinge. Va multumesc, cu drag!

Niciun comentariu: